تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

  • ۰
  • ۰

 

کاربردهای هواکشهای اکسیال یا فن محوری

از آنجایی که اگزاست فن اکسیال هوا را با فشار کم ولی در مقدارهای بالا جابجا می نماید، استفاده از اگزاست فن محوری جهت مصارف عمومی خیلی مناسب است. بطور مثال، این نوع هواکش انتقال جریان هوا از یک منطقه  به منطقه دیگر را تسریع می کند. به همین علت ازهواکش اکسیال یا اگزاست فن محوری برای خنک کردن وتخلیه هوای گرم داخل فضاهای بسته مانند داخل کامپیوتر، و یا برای خنک کردن فضاهای بزرگ مثل سالن های تولید-سالن اجتماعات-سوله ها و کارگاههای کاری استفاده می شود.

یکی از معمولی ترین  کاربردهای هواکش اکسیال در مکنده ها یا اگزاست فن های سقفی و یا پشت بامی می باشد که در هر دو مدل از آن استفاده می شود تا جریان هوا را با چرخش پرهوانه این هواکش به حول یک محور، به صورت موازی به سمت جلو ایجاد کنند. در واقع ایجاد جریان هوایی با حجم و سرعت بیشتر باعث می شود تا محیط مورد نظرتخلیه ویاخنک شود.

یکی دیگراز موارد استفاده از اگزاست فن اکسیال در صنایع ماشین سازی است. از این هواکش برای خارج کردن گرما و حرارت موتور و یا برای خنک کردن آن (ورود هوای تازه و خنک) استفاده میگردد. برای مثال فن هایی که در جلوی رادیاتور ماشین شما قرار دارند را در نظر بگیرید. این فن ها نیز از نوع هواکش اکسیال هستند.

از هواکش کسیال استفاده های مختلف دیگری نیز می شود. در این میان می توان به سیستم تهویه و هواکش مورد استفاده در برج های خنک کننده صنایع مختلف نیز اشاره کرد.

 

تقسیم بندی  انواع فن ها

  1. فن های محوری ( Axial Fan )

فن ها محوری یا اکسیال به فن هایی گفته می شود که جریان خروجی هوا یا گاز در راستای محور گردش می باشد و این فن ها عموما برای کاربری های تک جهته همانند ورود و خروج هوا یا گاز از یک محیط و هوادهی های بالا در نقاط مختلف کاربرد دارند . این فن ها عموما به دلیل فشار استاتیک پایین در محیط هایی با آلوگی بالا کاربرد ندارد و در سیستم ها هوادهی با مسیر ها یا کانال ها طولانی به هیچ وجه توصیه نمی شود .

  1.  
  2. کاربرد ها :  

الف : در دستگاه ها هوا خنک که وظیفه هوا خنک کاری سیستم می باشد همانند چیلر هوا خنک یا رادیاتور هواخنک

ب : در دستگاه ها با هوادهی بالا ، همانند برج خنک کننده جهت تأمین هوا مورد نیاز جهت تماس با آب

ج : در محیط ها کوچک به منظور گردش هوا همانند سیستم تهویه کارگاه ها ، آزمایشگاه و ساختمان ها اداری و مسکونی

د : کاربری ها تک جهت از جمله خارج نمودن هوا آلوده یا تأمین هوا تازه

2-1  اجزا مختلف فن محوری :

الف : هاب فن ( Fan Hub ) : این قسمت از یک سو به شفت انتقال قدرت متصل به الکتروموتور متصل می گردد و از یک سو پره ها فن در این بخش ثابت می شوند .

 

 

 

 

 

 

ب : تیغه یا پره (Fan Blade  ) : این قسمت وظیفه جریان دادن هوا را بر عهده عموما این تیغه ها با مقطع ایرودینامیکی ایروفویل ( Air Foil ) تولید می شوند .

قیمت اگزاست فن مهتاب گستر02166706377

 

 

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی