تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

  • ۰
  • ۰

فن کوئل چیست؟

تولید وفروش ویژه فن کویل سقفی وزمینی-مهتاب گستر02166706377

فن کویل  در واقع آخرین بخش از یک سیستم تهویه مطبوع می باشد که به صورت مستقیم در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .فن کوئل شامل یک فن دمنده و یک مبدل حرارتی (کویل) سرد و گرم است تا عمل انتقال حرارت و تهویه هوا را به صورت جابجایی اجباری انجام دهد. به هر کویل دو لوله متصل می شود که یکی لوله ورود آب گرم  از بویلر جهت زمستان وفصل سرما یا لوله ورود آب سرد چیلر در تابستان فصل گرما و دیگری لوله مخصوص برگشت آب به موتور خانه مرکزی است فن کویل ها می توانند هم به صورت دستی توسط سوئیچ خاموش/روشن و هم از طریق ترموستات کنترل شوند و به دلیل سادگی و انعطاف پذیری در نصب ، می توانند نسبت به دیگر سیستم های مشابه، اقتصادی و کاربردی تر باشند.    

اجزای تشکیل دهنده فن کویل    

کویل های گرمایش و سرمایش-1

فن-2

فیلتر هوای با قابلیت تعویض و شستشو-3

شیرهای فلکه و هواگیری-4

کنترل درجه حرارت توسط ترموستات، مقدار رطوبت توسط هیومیدستات، مقدار هوا توسط فن و مقدار هوای تازه به روشهای متداول انجام می‌شود. استفاده از هوای تازه نیازمند تنظیم درجه حرارت آن تا دمای اتاق است تا در صورت خاموش بودن فن کویل، افراد احساس عدم آسایش نکنند و فیلتر، از نوع فیلتر خشک بوده که قابل شستشو است .

امروزه فن کویل ها از نظر محل نصب در اشکال و طرح های مختلفی ساخته می شوند که عموما عبارتند از فن کویل سقفی توکار، سقفی زمینی، دیواری، کاستی یک طرفه و کاستی چهار طرفه.

 

فن کویل سقفی توکار  یکی از انواع پرکاربرد است. از ویژگیهای این مدل داشتن فیلتر قابل شستشو، تعمیر و نگهداری آسان ومهمتر از همه صدای کم  واشغال فضای پرت  اتاق است .

فن کویل زمینی نوعی دیگر است که در انواع بالازن و یا روبروزن ارائه می شود و بسته به نوع کاربری می تواند به صورت روکاریا توکار نصب شود.

فن کویل دیواری از انواع پرکاربرد دیگری است که در مکان هایی که از سرمایش مرکزی استفاده می کنند به ججایجای اسپلیت استفاده می شود.     

فن کویل کاستی که نوعی پر طرفدار است و به واسطه نصب و اجرای آسان و همچنین پوشش همه جهات در نوع چهار طرفه آن به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند .

انوع فن کویل از نقطه نظر موقعیت لوله های کویل بر دو نوع دست راست و دست چپ تقسیم می شوند. در لوله کشی موتورخانه تا فن کویل، برای کارکرد دو فصلی (تابستانی-زمستانی) دو سیستم زیر استفاده می گردد.

فن کویل و سیستم دو لوله ای (Two Pipe System)

فن کویل و سیستم دو لوله ای

سیستم دو لوله ای از یک لوله رفت و برگشت مشترک برای سیستم تابستانی و زمستانی استفاده می شود که بیشتر در مناطقی که اختلاف دمای تابستان و زمستان کم است استفاده می گردد .

فن کویل و سیستم چهار لوله ای (Four Pipe System)

فن کویل و سیستم چهار لوله ای

در سیستم چهار لوله ای از دو سری لوله رفت و برگشت مجزا جهت سیستم تابستانی و زمستانی استفاده می گردد. این سیستم بیشتر در مناطقی که نیاز به کنترل انعطاف پذیرتری از لحاظ درجه حرارت دارند استفاده می گردد 

مهتاب گستر تولید کننده سیستمهای برودتی وانواع فن تهویه 02166706377

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی