تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

  • ۰
  • ۰

تعریف لوله:

به طور ساده می توان گفت لوله استوانه ای است توخالی ودراز که سر وتهآن باز می باشد. لوله دارای سطح مقطع دایره ای شکل می باشد که متریال آن می تواند از مواد مختلفی از قبیل پلاستیک، فولاد، پی وی سی، استیل، آلومینیوم ، مس و باشد. در این بین لوله های فلزی و لوله های پلی اتیلن از دسته های پرکاربرد ومتداول ترین لوله ها می باشند که جهت جابه جایی و انتقال فاظلاب وگاز به کار می رود. معمولاً لوله های مورد استفاده در لوله کشی صنعتی از جنس لوله های فلزی که دارای مقاوت بالایی هستند می باشد. این لوله ها به خاطر استحکام زیاد و مقاومت بالا دربرابرحرارت از بهترین موارد در فرایندهای صنعتی، نیمه صنعتی ، پالایشگاهی و نیز نیروگاهها می باشند.

قیمت لوله-لوله مانیسمان-لوله رده40-لوله رده80-لوله چینی-لوله اهواز-لوله سپاهان-لوله گالوانیزه-لوله در زدار-لوله اسپیرال 

انواع لوله های فلزی:

  1. لوله چدنی
  2. لوله آهنی
  3. لوله فولادی

لوله های چدنی:

لوله های چدنی از قدیمی ترین لوله هایی می باشد که در صنایع مختلف جهت انتقال سیالات مورد استفاده بوده است. جنس این لوله ها از چدن ریخته گری می باشد و برحسب نوع کاربرد آنها، انواع و مقدار آلیاژ، شکل و طول لوله و‌ نوع اتصالات با هم متفاوت بوده و اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب استفاده می شود.

لوله های فلزی نشکن:

لوله فلزی نشکن که اصلی ترین کاربرد آن جهت لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب می باشد. لوله های فلزی نشکن بطور کلی از پوشش چدن گرافیتی کروی و فلز نشکن تولید می گردد. همچنین جهت جلوگیری ازخورندگی حین توزیع سیالات از پوشش ملات سیمانی برای جلوگیری از خورندگی و زنگ زدگی در ساخت این محصول استفاده می گردد.

لوله های فولادی:

لوله های فولادی برای اولین بار در اوایل سال 1800 میلادی در صنعت مورد استفاده قرار گرفتند و از آن زمان به بعد به دلیل کارآیی وکیفیت بالا، لوله های فولادی به سرعت مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفت و پیشرفت خوبی داشت. متریال اصلی این لوله ها از فولاد کربن تولید می باشد و کاربرد آن در لوله کشی آب و فاضلاب بوده و در زیر خاک قرار می گیرند.

 

لوله های درزدار یا لوله جوشی:

این لوله ها ابتدا بصورت ورق های فلزی می باشند که با توجه به سایز لوله و نوع کاربری برش می خورند وپس از عبور از غلطک های نورد به شکل گرد در می آیند و بعد از آن درز لوله جوشکاری می شود. جوشکاری لوله های درزدار بطور کلی به دو روش انجام میگردد:

1-تولید لوله درزدار به روش جوشکاری بدون الکترود (ERW): لوله ها تاسایز 22 اینچ به این روش ساخته می شوند. ماده اولیه این لوله ها ورق رولی می باشد که پس از عبور از روی غلطک و شکل گیری قسمت مورد نظر که باید به هم متصل شود، بعد از عبور از میدان الکتریکی و ایجاد مقاومت و تولید حرارت، ذوب شده و به یکدیگر جوش می خورند.

2-تولید لوله به روش جوشکاری با الکترود (DSAW):در این روش ساخت نیز ابتدا ورق مورد نظر بعد ازعبور از روی غلطک به  شکل دایره در می آید و سپس محل اتصال توسط الکترود جوشکاری می شود. جهت جلو گیری از ارتباط مواد مذاب با هوا از الکترود با پودرهای مخصوص استفاده می گردد که در اصلاح به این روش تولید لوله، جوشکاری زیر پودری گفته می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی