تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

  • ۰
  • ۰

اگزاست فن صنعتی

هواکش یا اگزاست فن صنعتی

هواکش صنعتی یا اگزاست فن صنعتی دستگاهی است که برای جا به جایی هوا در سالن های بزرگ ، کارخانه های تولیدی ، مکانهای های صنعتی و ... استفاده می شود و معمولا هواکش های صنعتی به صورت تخصصی برای تهویه هوا طراحی شده اند و قدرت بیشتری نسبت به انواع فن مکنده و هواکش خانگی دارند.بطور کلی از  هواکش های صنعتی جهت مواردی چون  خنک کاری وخارج کردن حرارت ، جمع اوری ذرات معلق در هوا، تهویه هوای محیط ، انتقال مواد و... استفاده می شود.هواکش های صنعتی دستگاهای مکانیکی یا الکتریکی هستند که جهت به جریان درآوردن هوا یا بخارات درون کانال ها، دودکش های صنعتی و بطور کلی در هر جایی که جریان برای تخلیه، خنک کاری، تهویه و انتقال مورد نیاز است، استفاده می شوند.

 به طور کلی تهویه هوا یکی از مسائلی است که از گذشته تا به امروز توجه زیادی را به خود جلب کرده است و انسان همواره سعی نموده از راههای مختلف برای تخلیه و جابه جایی هوا استفاده نماید در گذشته با قرار دادن راه هایی برای ورود و خروج هوا در یک محل تهویه به صورت طبیعی انجام می شده است اما با پیشرفت علم وتکنولوژی وگسترش صنایع وبه همان نسبت آلودگی های محیطی استفاده از انواع هواکش صنعتی و خانگی گسترش یافته است.بنابراین هواکش صنعتی نیز به عضوی جدایی ناپذیر در سوله ها و کارخانه ها تبدیل شده است زیرا در اثر فعالیت های روزانه وتولیدات کارخانجات آلاینده هایی در محیط ایجاد می شوند که برای سلامتی افراد وتجهیزات ضرر دارند بنابراین وجود فن یا هواکش صنعتی در این اماکن بسیار لازم می باشد.

هواکش های صنعتی از لحاظ نوع پره به دو دسته کلی سانتریفیوژ و اکسیال تقسیم می شوند :

هواکش( اگزاست فن) سانتیفیوژ یا گریز از مرکز همانطور که از اسم آن نیز مشخص است به فنی گفته می شود که نیروی لازم جهت جریان وجابجای  هوا ، در عبور از آنها توسط نیروی گریز از مرکز فراهم می شود . در اگزاست فن صنعتی با پره سانتریفیوز جهت خروج جریان هوا ، عمود بر محور گردش فن یا شافت انتقال قدرت می باشد . در این مدل فن ها گردش و خروج هوا عموما با افزایش فشار استاتیک همراه بوده و این افزایش فشار عمدتا با کاهش سرعت هوا در خروجی اگزاست فن همراه می شود و به علت بالا بودن فشار استاتیکی فن های سانتریفیوژ ، از آن ها به عنوان سیستم های هوادهی با کانال کشی و مسیر های طولانی و یا جریان دهی به هوا و گاز های کثیف استفاده می شود ، در اگزاست فن های صنعتی با پروانه اکسیال جریان هوا در راستای محور یا شفت پروانه عبور می کند، اگزاست فن های اکسیال عمدتا در مواردی که نیاز به فشار کم وحجم هوای بالا باشد مورد استفاده قرار میگیرد. در بعضی موارد در ظرفیت مشابه اگزاست فن های اکسیال به سرعت دورانی بالاتری نیاز دارند که این موضوع سر و صدای بیشتر آنها را نسبت به اگزاست فن های سانتریفیوژیا گریز از مرکز در پی دارد همچنین  در این فن ها فشار هوا به وسیله نیروی آیرودینامیک تولید شده توسط بالک های پروانه تنظیم می شود.

طراحی وتولید انواع اگزاست فن-اطلاعات کامل درمورد انواع اگزاست فن وبرج خنک کننده و...02166706377

الف ) انواع هواکش های صنعتی سانتریفیوز

1-فن(هواکش) صنعتی دبل

2- فن(هواکش) صنعتی فشار بالا

3-فن (هواکش)صنعتی رادیال

4-فن (هواکش)صنعتی کانالی

5-فن (هواکش)صنعتی یوتیلتی

 ب ) انواع هواکش های صنعتی اکسیال

1-هواکش صنعتی  اکسیال دیواری

2-هواکش صنعتی اکسیال سقفی

3-هواکش صنعتی اکسیال کانالی

عواملی که در زمان  طراحی هواکش یا اگزاست فن صنعتی باید مد نظر داشت

1- ورودی اگزاست فن صنعتی می توانند بصورت یک ورودی یا دو ورودی باشند،به این نوع هواکش صنعتی اصطلاحا  هواکش صنعتی تک پهنا وهواکش دو پهنا نیز میگویند.معمولا در فن یا هواکش صنعتی دوطرفه ظرفیت هوادهی دو برابر هواکش یک طرفه میباشد.

2-کلاس ساخت اگزاست فن صنعتی بر اساس استاندار AMCA که  چهار کلاس را برای سیستم های تهویه را تعیین کرده است ساخته می شوند، کلاس ساخت هواکش های صنعتی بر اساس دبی خروجی و فشار استاتیک تعیین می شوند که عواملی چون اندازه محفظه اگزاست فن صنعتی ، اندازه محور و یاتاقان  اگزاست فن صنعتی ، الکترو موتور وسرعت فن و... رامدل قرار میدهند.

3- معمولا اگزاست فن صنعتی که مورد استفاده قرار میگیرد دردو کلاس A و B تولید میگردد.که از لحاظ متریال ورق بکار رفته در بدنه وحلزونی اگزاست فن صنعتی ، بالانس استاتیکی ودینامیکی پروانه فن ، میزان صدا تولیدیفن یا هواکش صنعتی ، نوع الکتروموتور و پوشش رنگ الکترواستاتیک درسطح بالا ودارای تاییدیه استاندار میباشند.

4-نوع اتصال اگزاست فن های صنعتی به موتور که برای حجم هوای کم از سیستم دایرکت درایو یا کوبل مستقیم و درحجم هوادهی بالا از نوع پولی تسمه استفاده میگردد.

5-نوع پروانه اگزاست فن صنعتی که میتواند باتوجه به نوع کاربری ومیزان فشار استاتیکی طراحی و تولید گردد ، انواع پروانه سانتریفیوژ دراگزاست فن های صنعتی به دو صورت کلی  بکوارد (خم به عقب) وفوروارد(خم به جلو ) میباشد. هواکش های صنعتی باپروانه بکوارد معمولا در انتهای سیستم کانال کشی قرار میگیرد به این دلیل که این نوع پره ها فشار بالای را تولید میکنند و اگزاست فن صنعتی با پره فوروارد معمولا در ابتدای کانال قرار میگیرد چون قدر پرتاب  هوای بیشتری دارند.نکته دیگری که در ارتباط با طراحی پروانه اگزاست فن صنعتی میتواند مورد توجه قرار بگیرد ، دوبل یا سینگل بودن پروانه میباشد ، درصورت دوبل شدن پروانه اگزاست فن صنعتی قدرت هوادهی دوبرابر میگردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی