تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

  • ۰
  • ۰

نحوه کار اگزاست فن تهویه:

 تخلیه هوای آلوده، مواد زائد، گرمای بیش از حد و رطوبت هوا اولین واصلی ترین هدف از نصب اگزاست فن سانتریفیوژ یا اگزاست فن سقفی می باشد. اگزوز فن تهویه از طریق مکش وتخلیه هوای نامطبوع به کنترل وازبین بردن بوی بد هوای ناسالم کمک می کند. سیستم های اگزوز فن دارای دو حالت مکش وخروج کلی هوا ومکش و گردش هوا می باشند اگزاست فن یا فن مکنده بر عکس سیستم های فن دمنده، هوای آلوده را از محیط می کشد وخارج می کند. در مدل گردش هوا، هوا پس ازمکیده شدن توسط اگزاست فن فیلتر شده و دوباره به محل مورد نظر باز میگردد.


سیستم تهویه و اگزاست فن تهویه

آتش سوزی با تولید دود و حرارت همراه است، دود حاصل از آتش سوزی قدرت دید را کم کرده و سبب افزایش مرگ و میر می شود. بنابراین جهت ایمنی ساختمان ها، علاوه بر نصب سیستم های اعلام حریق و سیستم اطفاء حریق ، اجرای سیستم های تهویه و تخلیه دود لازم می باشد. سیتم تهویه و اگزاست فن سانتریفیوزیا اگزاست فن سقفی با کم کردن غلظت دود حاصل از حریق، خسارات ناشی از خفگی را به حداقل رسانده و شرایط بهتری را برای نیروهای امدادی و آتش نشانی مهیا می کند.  
دستگاه اگزاست فن سانتریفیوزیا اگزاست فن اکسیال یا اگزاست فن سقفی دارای رویه ای از جریان برق می باشد، که سبب چرخش الکتروموتوروبه حرکت انداختن پره ها اگزاست فن تهویه می شود. بطورکلی زمانی پره های اگزاست فن شروع به چرخش می کنند که موتور فن شروع به کار کند، با چرخش پره های اگزاست فن تهویه گرد و غبار، هوای گرم و آلوده از محیط خارج و محیط پاکسازی می شودواز طفی هوای تازه از طریق دستگاههای هواساز وگاهی بصورت طبیعی از طریق در وپنجره تامین می گردد. همچنین اگزاست فن تهویه به طور بالقوه با از بین بردن و کاهش مواد زائد به ایمنی و سلامت افرادوتجهزات کارخانه یا کارگاه کمک می کنند. بنابراین استفاده از دستگاه اگزاست فن در محیط هایی که دارای تهویه مناسبی نباشد، کاربرد داردوبسیار لازم به نظر میرسد. . لازم به ذکر است که در بیشتر دستگاه های تهویه اگزاست فن ترموستات وجود دارد. با گرم شدن هوای محیط، ترموستات فعال شده و سبب به حرکت درآمدن موتور و چرخش پره های اگزاست فن تهویه می شود، بدین وسیله محیط اطراف اگزاست فن خنک می گردد. ساده ترین نوع اگزاست فن تهویه ، هودهای آشپزخانه ای وهواکش های سرویس بهداشتی می باشد.
با توجه به اینکه هوای گرم به طرف بالا و سقف در حرکت است، برای اینکه اگزاست فن تهویه بتواند عملکرد بالایی داشته باشد و بطور کامل هوای گرم را از محیط خارج کند باید در ارتفاع بالایی نصب شود. در این صورت عملیات سریع انجام شده و هوا سریع خنک می شود.
نکته: دستگاه های اگزاست فن تهویه علاوه بر پاکسازی محیط برای از بین بردن رطوبت هوا نیز موثر می باشند.

نتیجه گیری:

با توجه به مطالب فوق که درخصوص اگزاست فن تهویه (اگزاست فن سانتزیفیوز-اگزاست فن اکسیال-اگزاست فن سقفی) ها بیان شد، سیستم تهویه و اگزاست فن ها در زندگی بشر دارای اهمیت زیادی بوده است. اگزاست فن ها با ایجاد هوای تمیز، شرایط مناسبی را در زندگی بشر فراهم آورده اند. امروزه با پیشرفتهای فراوان وروز افزون در زمینه تهویه مطبوع وانواع اگزاست فن های تهویه در اکثر منازل و محیط های مسکونی، کارگاه های صنعتی-کارخانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند. اگزاست فن ها کاربردهای زیادی دارند مانند از بین بردن گرد و غبار، پاکسازی هوای آلوده، خنک کردن هوای محیط، از بین بردن رطوبت محیط و ... . استفاده از سیستم های تهویه و اگزاست فن در ساختمان ها، در هنگام حریق خسارات ناشی از حریق و خفگی را به حداقل میرساند.
در این مقاله سعی نمودم مطالبی را در خصوص سیستم های اگزاست فن خدمت شما عزیزان بیان نماییم، امیدواریم این مطالب برای شما کاربران مفید واقع شده باشد. شرکت مهتاب گستر ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی و اجرای سیستم های تهویه هواسازوانواع اگزاست فن می باشد، جهت درخواست مشاوره و یا اجرای این سیستم ها می توانید با ما در ارتباط باشید. مهتاب گستر 02166706377

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی