تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

تهویه مطبوع-اگزاست فن-یونیت هیتر

طراحی وتولید انواع سیستمهای تهویه مطبوع/اگزاست فن/فن دمنده/هواساز/یونیت هیتر/کولر صنعتی و...

  • ۰
  • ۰

هواکش وفن های بی صدا وکم مصرف

زمانی که جهت خرید فن وهواکش به بازارمراجعه میکنیم با مدلهای زیادی ازهواکش ها روبرو می شویم ، اما خرید یک  اگزاست فن کم یا بی صدا وهمچنین کم مصرف معمولا یکی از دقدقه های اصلی خریداران محسوب می شود.

زمانی که در یک کاربرد تهویه مطبوع احتیاج به شبکه کانال کشی  باشد، اگزاست فن یا هواکش های لوله محوری یا هواکش سانتریفیوژ را می توانیم مورد استفاده قرار دهیم. ولی یکی از معیارهای اصلی در انتخاب یک اگزاست فن مناسب همواره انتخاب یک هواکش کم صداوکم مصرف می باشد.اما در جاههای  که سیستم وشبکه کانال کشی وجود ندارد و مقاومت وفشار استاتیکی کمتری در مقابل جریان هوا وجود دارد ، فن پروانه ای یا همان هواکش اکسیال می تواند به کار برده شود. در عین حال هنگامی که تجهیزات آماده نصب برای کاربردهایی که احتیاج به شبکه کانال ندارند مورد استفاده قرار می گیرند اغلب اگزاست فن های سانتریفیوژ یا فن گریزاز مرکزبکار برده میشود . اگزاست فن سانتریفیوژ به دلیل کم صدا بودن و عملکرد مناسبش در فشارهای بالا، در بیشتر کاربردهای تهویه مطبوع بمنظور فراهم نمودن شرایط بهترمور استفاده قرار میگیرند. علاوه بر این دهانه ورودی اگزاست فن سانتریفیوژ را میتوان به وسائلی که سطح مقطع بزرگ دارند وصل کرد، در حالی که دهانه تخلیه آن را می توان به کانالهای نسبتا کوچک متصل نمود. گروه تولیدی مهتاب گستر-02166706377- به شما هواکش ها وفن های بی صدا را پیشنهاد میکند.

جهت رسیدن به هوای مطلوب وتخلیه یا جابجای هوا ی محیط وبرآورن نمودن احتیاجات سیستم تهویه مطبوع می توان جریان هوابه همان صورتی که می خواهیم تغییر داد ، این کاربا استفاده ازانواع فن دمنده وفن مکنده اگزاست فن به سادگی قابل انجام می باشد البته باید در انتخاب وخرید فن مناسب دقت وکارشناسی لازم انجام گرددتا بعدا دچار مشکل نشویم . استفاده ازاگزاست فن محوری یا هواکش اکسیال برای مواردی که نیاز به حجم زیادی از هوا داریم و صدای بالای فن نیز در درجه دوم اهمیت قرار دارد ، خیلی عالی خواهد بود. بنابراین اینگونه هواکش ها و فن ها اغلب برای تهویه مطبوع و تعویض هوای بخشهای صنعتی ونیمه صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . اگزاست فن های محوری یا هواکش اکسیال که دارای سرعتهای بالا می باشند، احتیاج به پره هایی دارند تا هنگامی که تحت فشارهایی که برای فن های سانتریفیوژ معمولی است ، کار می کنند دارای بهترین بازدهی باشند . در عین حال این هواکش ها-فن ها- می توانند بدون پره های هادی نیز مورد استفاده قرار گیرند . مفهوم سرعت مخصوص در تشریح کردن کاربردهای گوناگون انواع فن ، مفید و سودمند می باشد . سرعت مخصوص یک شاخص عملکرد فن می باشد که بستگی به سرعت ، ظرفیت و فشار استاتیکی اگزاست فن دارد .

همچنین فن محوری یا هواکش اکسیال بی صدا حداکثر بازدهی را در سرعتهای و ظرفیتهای بالا و فشارهای استاتیکی کم خواهد داشت مشخصات توان مصرفی اگزاست فن های گوناگون طوری است که امکان دارد یک نوع فن تحت بار اضافی قرار گرفته و یا اینکه تحت چنین بار اضافی واقع نگردد . اگزاست فن سانتریفیوژ با پره های روبه عقب پروانه بکوارد-از نوعی است که تحت بار اضافی واقع نمی شود. در حالیکه فن های سانتریفیوژ با پره های انحنا رو به جلو پروانه فوروارد-ممکن است تحت بار اضافی قرار بگیرند . فن یا هواکش کم صدا جریان محوری ممکن است تحت بار اضافی قرار بگیرند و یا اینکه تحت چنین بار اضافی واقع نشوند . تمام انواع فن ها را می توان برای تخلیه مورد استفاده قرار داد . فن های دیواری بر علیه مقاومت صفر یا بر علیه مقاومت کم، عمل می کنند و بنابراین همیشه از نوع پروانه ای می باشند. فن های پروانه ای برروی دیوار پنجره- داخل کلاهک های روی پشت بام قرار می گیرند . اگزاست فن های تخلیه ای که دارای هود هستند و فن های تخلیه ایستگاه مرکزی عموما از نوع فن ها با پروانه سانتریفیوژ می باشند

انواع اگزاست فن اکسیال:

1-فن  اکسیال دیواری

2-فن اکسیال کانالی

3-فن اکسیال سقفی

کاربرد انواع اگزاست فن اکسیال :

هواکش های آکسیال دیواری بیشتر درسالنهای تولیدی،کارخانه ها، صنایع مختلف ، مجتمع های تجاری وتولیدی ، ادارات و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار میگرد. این فن ها قابلیت جابجایی و تخلیه گازهای سمی و هوای آلوده ، گردو غبار، گازهای خورنده شیمیایی ، دود حاصل ازگارگاهای جوشکاری ، هوای گرم کوره ها و آزمایشگاها را دارند. در بعضی مواقع بنا بر نوع کاربری وشرایط موجود وهمچنین میزان حجم هوای که باید تخلیه شود، چندین اگزاست فن اکسیال برروی دیواریا سقف نصب می شودتا بتوان تهویه محل مورد نظر را انجام داد. اگزاست فن اکسیال برای تهویه هوای مکانهای که در آن ها به فشار کم و همچنین حجم جابجای بالای هوا نیاز است بسیار مناسب می باشند. در چنین محیط های هوای آلوده و یا گرد و خاک وجود ندارد و اگزاست فن اکسیال با استفاده از شکل ساده فعالیت خود فقط موجب تهویه هوا و خروج هوای نامطبوع داخل و ورود هوای تازه خارج به داخل محیط میشود. به طور کلی در صورت استفاده از هواکش های صنعتی پیشرفته و مناسب با فعالیت میتوان از فن های اکسیال دیواری نیز برای تهویه ساده تر هوا نیز استفاده کرد.

اگزاست فن اکسیال به دلیل نوع کاربری ساده استفاده های زیادی در صنایع تولیدی ، منازل مسکونی واماکن تجاری دارد.

1-از نمونه های کوچکتر اگزاست فن اکسیال برای تهویه هوای منازل مخصوصا آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

2-از فن های اکسیال با سایز بزرگتر برای تهویه هوای مکان های عمومی بزرگ مانند سالن اجتماعات ، مساجد و یا سرویس های بهداشتی عمومی استفاده می شود.

3-اگزاست فن اکسیال دیواری برای خنک کردن سالن نگهداری میوه ، گلخانه ها وسالن پرورش قارچ نیز استفاده  می شود.

4-در کارگاه های صنعتی و سوله ها که فعالیت های سنگین ندارند و به فشار بالای هوا نیازی نیست از اگزاست فن اکسیال  استفاده می شود.

5-برای خنک نگه داشتن موتورهای کارخانه های صنعتی از فن های اکسیال استفاده می شود تا با خارج کردن هوای داغ اطراف موتور هوای خنک به موتور وارد شود و موجب خنک شدن موتور و بالا رفتن راندمان کاری آن شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی